Kaupallinen yhteistyö: Jos tilasi voisivat puhua, mitä ne kertoisivat yrityksestäsi?
Kuvittele hetki: astut ovesta sisään ja tunnet, että tämä tila hengittää yrityksesi kulttuuria. Miten tämä tehdään – ja miksi sillä on väliä?
Brändi näkyväksi ja koettavaksi
Jokainen toimitilan uudistus on mahdollisuus luoda yrityksesi brändistä elämyksellinen kokemus. Aidosti vaikuttava kokonaisuus syntyy tilaratkaisusta ja sen yksityiskohdista: materiaaleista, akustiikasta, valosta sekä kalustuksesta muotoineen ja väreineen – paraskaan logo ei korvaa vaikkapa hyvää äänimaailmaa ja luonnonvaloa.
Yrityksen arvojen, strategian ja työkulttuurin syvällinen ymmärrys on lähtökohta onnistuneelle toimitilojen brändäykselle, joka puhuttelee monella tasolla. Innovestorin toimitilat Annankadulla ovat hyvä esimerkki johdonmukaisesta brändikokemuksesta tilaratkaisusta detaljeihin saakka.

Profit Interior suunnitteli Innovestorin toimitilat kohtaamisille sekä viestimään laatua, kansainvälisyyttä ja asiantuntijuutta – mausteena ripaus leikkisyyttä. Tila viestii heidän yrityskulttuuriaan ja arvojaan kautta linjan. Toiminnallisuus niin työympäristönä kuin asiakastapahtumissa ja henkilöstön viihtyvyys olivat tärkeitä tavoitteita, kun uusia tiloja lähdettiin suunnittelemaan.
”Kulttuurissamme on vahva yhdessä tekemisen -meininki. Halusimme tilan, joka mahdollistaa sekä uudistuneen tavan tehdä töitä, että luo hyvät puitteet pienille ja suurille kohtaamisille. ”, kertoo Heli Mehtätalo-Takala Innovestorilta. ”Halusimme uuden työympäristön kautta luoda hyvät tilat arkiselle toiminnallemme, vahvistaa yhteenkuuluvuutta hyvien kohtaamisten kautta sekä tehdä brändimme näkyväksi tuomalla myös arvot keskiöön. ”

Työntekijäkokemus – tilat työntekijöiden voimavaraksi
Brändikokemus ei saa olla vain asiakkaille luotu silmäterä – yhtä tärkeää on, että työntekijät kokevat työympäristön omakseen. Tätä näkökulmaa voidaan kutsua myös työntekijäkokemukseksi.
Työntekijäkokemukseen liittyy fyysisten tilojen lisäksi myös mm. johtaminen, organisaatiokulttuuri ja arjen toimintaprosessit. Toimitilasta muodostuu parhaimmillaan, näiden kaikkien yhdistyessä saumattomasti, kokonaisvaltainen kokemus, joka puhuu yrityksesi kieltä.

Hyvä työntekijäkokemus vahvistaa työyhteisöä ja sitouttaa organisaatioon. Mieti siis, miten työympäristö kokonaisuutena ratkaisee työyhteisön arjen haasteita, tukee yhteisöllisyyttä ja antaa tilaa keskittyä. Työntekijäkokemuksella on myös yhteys asiakaskokemukseen ja sitä kautta se voi edistää liikevaihdon kasvua. Investointi toimitiloihin on siis sijoitus, joka maksaa itsensä takaisin.
Toimitilojen avulla voidaan vahvistaa jokaisen yrityksen brändiä. Tällä yhdellä kysymyksillä pääsee jo liikkeelle: Mitä sinä haluat vierailijoiden ja työntekijöiden kokevan, kun he astuvat yrityksesi tiloihin?
Lisätietoja ja yhteydenotot:
Katja Lajunen
+358 50 3415790
[email protected]
Profit Interior Oy – toimitilojen ja työympäristöjen suunnittelupalvelut:
www.profitinterior.fi